Milad´s blogg

Livet i ett nötskal.

Förlåt!

Kategori:

Hejhej!

 

Jag vet att jag sa att jag skulle blogga bra när jag väl kom hit, men så har det inte blivit och det ber jag om ursäkt för! Jag/vi har haft mkt att göra, vi har hunnit flytta 2 ggr under dem 10 dagar som vi har befunnit oss i LA. Vi har stött på många problem som ändå har löst sig rätt bra, vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara allt, men det har vart både tråkigt, ledsamt och roligt på en och samma gång!

 

Som jag nämnde tidigare så har vi hunnit flytta en del! Allt började i Sverige då vi skulle ta över en lägenhet från några svenska tjejer som bodde ihop. Allt verkade skit bra! Vi fick alla deras möbler sängar etc. etc. för en hyffsat pris, vi fick en lägenhet som vi bara kunde flytta in i så fort vi landat i LA och allt verkade skit bra! MEN! Det finns alltid ett men! När vi hade tagit oss hem så såg vi att det var sjukt snuskigt där, att tänka sig att 4 svenska tjejer skulle vara så äckliga, det skulle jag aldrig kunna tänka mig! Kylskåpet var fullt med gammal mat, deras hund hade pissat på mattan i hallen, dem hade inte städat något, allt hade bara vart så äckligt och dem bara hade stuckit… Men nog om det. 

Under tiden vi bodde i Marina del Rey så hade jag kontakt med några andra tjejer från Sverige, och dem hade vart och kollat på en komplex i West Hollywood och pratade så bra om den, så vi bestämde oss för att också åka och kolla in den.  Vi tog oss en Uber och åkte till 600 South Detroit Street, och guess what? We fell in love! Det va så sjukt fint, och vi fick en lägenhet som ligger på penthouse, fattar ni att vi bor i en fu*king penthouse? Så vi bestämde oss för att flytta!

 

Ja och nu då? Nu sitter jag i vår nya lägenhet och skriver detta och allt känns sjukt grymt! Nu känner jag äntligen att jag har kommit till Los Angeles! Just, glömde på att säga att vi hade inflyttningsfest igår, det va sjukt kul, tack till alla gjorde kvällen underbar, och extra cred till brudarna som hoppade in i poolen och bubbeln med oss grabbar 3 på natten med klänningar. Haha, ja jag vet, jag kan berätta om allt en annan gång, nu känner jag att detta för räcka för denna gång, och ja jag lovar att jag ska skriva oftare!

 

 

Kärlek till alla er där hemma! Saknaden är stor! 

Kommentera inlägget här: